Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” – FOTO

Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” - FOTO
Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Subliniază situația dramatică a pandemiei!” /„Este arogantă și ofensatoare!” - FOTO
Publicat: 15/10/2020, 08:35
Actualizat: 15/10/2020, 08:37

Berlinul a evitat mesajele publice politicoase despre coronavirus, preferând să le reamintească cetățenilor regulile printr-un mesaj mai direct și mai frapant, adresându-se mai degrabă celor care nu poartă mască de protecție.

Un anunț redat de ziarele locale tranmis de senatul capitalei germane ca parte a unei campanii de informare publică prezintă o femeie în vârstă care arată degetul mijlociu, alături de mesajul: „Un deget pentru toți cei fără mască: rămânem la regulile corona (n.r. coronavirus)”.

Un purtător de cuvânt al Visit Berlin, agenția de turism care a dezvoltat campania, a declarat că serviciile publice nu își permiteau să îi moralizeze de sus pe cetățeni.

Campanie controversată la Berlin: „Subliniază situația dramatică a pandemiei”

„Am vrut să folosim un limbaj care să se potrivească personajului berlinez și care subliniază situația dramatică a pandemiei – și am reușit să facem asta”, a declarat purtătorul de cuvânt pentru Guardian.

Tema cu pensionarul supărat face parte dintr-o campanie mai largă, lansată în septembrie, cu o serie de afișe tipografice în germană, engleză, turcă și arabă, cu sloganuri ușor neobișnuite, dar puțin mai agresive, cum ar fi „Poartă masca. Pentru a împiedica stingerea luminilor (n.r. referință la deces)”.

Campanie controversată de informare despre COVID-19: „Am vrut să se potrivească cu situația pandemică dramatică!” /„Este arogantă și ofensatoare!” - FOTO
„Am vrut să folosim un limbaj care să se potrivească personajului berlinez și care subliniază situația dramatică a pandemiei – și am reușit să facem asta”

În trecut, compania de transport public din Berlin, BVG, a câștigat numeroase premii pentru o campanie publicitară care îmbrățișează, mai degrabă decât să-și ceară scuze pentru imaginea capitalei, ca un „răzvrătit simbolic” într-o zonă care se mândrește cu eficiența și respectabilitatea.

Într-o reclamă BVG, navetiștii l ise transmite faptul că prețul unui abonament este absolut justificat, deoarece închiderea unei uși a autobuzului în fața unui pasager necesită o pregătire intensă.

Totuși, venind de la guvernul orașului, noua campanie de coronavirus a implicat o schimbare de ton care nu a fost plăcută de toți berlinezii.

Secretarul general al Democraților Liberi de centru-dreapta a declarat că campania nu a fost „nici amuzantă, nici neconvențională, ci arogantă și jignitoare”. Un delegat independent a susținut că a depus acuzații referitoare la „incitarea oamenilor”.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O profesoară va sta la închisoare 13 ani după ce s-a aflat ce i-a făcut...
Povestea emoționantă a lui Patrocle, câinele căutat de toată România. Este căutat cu disperare de...
FOTO. Cum arată blonda care l-a asaltat pe fiul celebrului milionar român
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
GALERIE FOTO Comoara din pădure: o femeie a descoperit într-un hambar abandonat 50 de mașini...
Daniela Iliescu a făcut-o praf pe mama lui Culiţă, după ce a spus că e...
I-a turnat zilnic soțului înălbitor în cafea. Ce s-a întâmplat cu bărbatul la scurt timp:...
Cod portocaliu de ploi torențiale în vestul țării. Zonele vizate de avertizarea ANM
Descoperirea secolului! Breaking news!
Medicii vin cu noi vești despre starea de sănătate a lui Robert Fico: „Acest progres...
Vântul le-a dezgolit pe divele din România! Nu au avut nicio şansă în faţa naturii!...
Simptomele unui ambreiaj defect. Cum îți dai seama dacă ambreiajul trebuie aerisit?
Comisia Europeană: Cote d'Or, Milka, Oreo, Ritz, Toblerone s-au vândut la preţuri mai mari în...
Un COSMONAUT de TOP este CONVINS că NU suntem singuri în Univers
Muzica populară a pierdut o mare stea. Gheorghe Turda: Dumnezeu să îl ierte!
Pro TV pregătește marea lovitură. Filmările au început
Locul de muncă plătit regește, cu până la 100.000 dolari pe an. Ce trebuie să...
Ireal cât au ajuns să coste sicriele și locurile de veci în 2024
Răspunsul Gabrielei Cristea pentru urmăritorii care îi spun că fetele ei nu sunt aranjate întotdeauna:...
Imagini rare cu Mădălina Ghenea din adolescență. Dovada supremă că a fost de-o frumusețe răpitoare...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Witold Pilecki, spionul polonez de la Auschwitz
×